AFA Showroom

The AFA Showroom is an internationalization project aimed at promoting Austrian fashion and accessory designs during Paris Fashion Week.

How To Fashion is a professionalization project of the Austrian Fashion Association and Wirtschaftsagentur Vienna.

How to Fashion × AFA Showroom
Spring Summer 25
Fashion Fair Tranoï





26 SEP 2024 – 29 SEP 2024
Tranoï
Palais Brongniart
16 Place de la Bourse
75002 Paris
10:00 AM – 7:00 PM (until 6:00 PM on September 29th)
www.tranoi.com

Questions

Nada Lahjomri

+43 660 440 0027
n.lahjomri@afa.co.at

Why should I apply for the How To Fashion x AFA Showroom at Tranoï?

How To Fashion x AFA Showroom is a project by the Austrian Fashion Association and the Vienna Business Agency, supported by WKÖ/Außenwirtschaft Austria. It represents a dynamic collaboration with the Tranoï fashion fair, one of the leading international platforms for contemporary fashion, held twice a year in Paris, France.

With a curated selection of avant-garde and luxury fashion brands, Tranoï attracts a sophisticated audience of buyers, retailers, press representatives, and industry professionals from around the world. How To Fashion x AFA Showroom aims to present the highlights of contemporary Austrian fashion to an international audience of buyers, influencers, and fashion enthusiasts.

Detailed participation terms can be found in the downloads.

Zur Teilnahme berechtigt sind

  • österreichische Designer*innen und Designer*innen, die in Österreich arbeiten
  • Designer*innen und Labels aus den Bereichen Womenswear, Menswear, Accessoires und Lifestyle-Goods

Voraussetzungen

  • rechtzeitige Lieferung aller erforderlichen PR-, Sales- und Imagematerialien (Lookbooks, Linesheets, Pressemitteilungen, Portfolio usw.)
  • Fähigkeit zur termingerechten Erfüllung internationaler Bestellungen

Die Teilnahmegebühr beläuft sich auf EUR 1.000,- (exkl. Mwst.) pro Designer*in/Label.

Diese inkludiert eine Präsentationsfläche für max. 35 Kleidungsstücke bei Ready-to-Wear bzw. 2m2 für Accessoires.

Verpackung und Transport der Ausstellungsgüter sind grundsätzlich von der/dem Teilnehmer*in zu veranlassen und zu bezahlen.

Teilnehmende Designer*innen sind verpflichtet, sowohl an den Tagen des Auf- und Abbaus sowie während der Öffnungszeiten des AFA Showroom vor Ort präsent zu sein und sich mit Unterstützung des AFA Sales-Teams um Besucher*innen zu kümmern.

Join our community.Subscribe to our newsletter!